Head
Historia 10.11.2018 zaktualizowano 20.11.2020

Head

Czas czytania: 2 minuty
Liczba wyświetleń: 2422

HEAD bez wątpienia można uznać za jedną z czołowych marek produkujących sprzęt dla miłośników sportów zimowych.

I nie tylko, firma jest też bowiem głównym producentem m.in. rakiet tenisowych, będących nie lada gratką dla amatorów tego sportu. HEAD to blisko 70 lat bogatej tradycji oraz strategia ciągłego progresu – głównie poprzez wprowadzanie do swej oferty coraz to nowych, ulepszonych produktów, dzięki którym białe szaleństwo na stoku staje się jeszcze bardziej ekscytujące. Warto zauważyć, że firmie zaufali chociażby Lindsay Vonn – najlepsza narciarka alpejska na świecie oraz jeden z najlepszych, najbardziej wszechstronnych i najbardziej utytułowanych narciarzy alpejskich w historii tego sportu – Hermann Maier. 

Historia marki HEAD jest dość nietypowa, a jej początki sięgają 1947 roku. Wtedy to Howard Head postanowił wprowadzić na rynek pierwszy projekt opracowanych przez siebie nart, noszących nazwę „Honeycomb”, czyli „plaster miodu”. Nazwa wzięła się od technologii używanej jeszcze w czasach II Wojny Światowej, stosowanej przy konstrukcji samolotów. Wykorzystywała ona wodoodporne, elastyczne kleje, których zadaniem było łączenie aluminium z tzw. sklejką. 

Już rok później Howard Head zdecydował się na porzucenie dotychczasowej pracy i założenie HEAD Ski Company. Historia ta jest o tyle nietypowa, iż Head sportem zafascynował się stosunkowo późno, dopiero w wieku 32 lat. Wcześniej marzył bowiem o karierze pisarza, po wielu niepowodzeniach zdecydował się jednak na inną ścieżkę rozwoju. I jak pokazał czas, dokonał najlepszego z możliwych wyborów. Przez kolejny rok Head pracował niezwykle ciężko nad wszelkimi udoskonaleniami, za cel obierając sobie przede wszystkim zmniejszenie wagi nowego modelu nart. Tym razem jeszcze mu się nie udało, ale pozytywna opinia jednego z testujących – Neila Robinsona – sprawiła, iż Howard Head postanowił jeszcze bardziej zintensyfikować swoje działania, aby osiągnąć wymarzony cel.

Kolejne lata upłynęły założycielowi HEAD Ski Company na jeszcze cięższej pracy nad poprawieniem elastyczności, wytrzymałości i przede wszystkim sterowności, naturalnie przy zachowaniu dotychczasowej, niewielkiej wagi nart. Wreszcie – w 1959 roku – stworzył model, który bardzo szybko zyskał popularność i zaczął być stosowany przez zdecydowaną większość ówczesnych, profesjonalnych narciarzy. W efekcie sprzedaż nart marki HEAD osiągnęła w 1961 roku rekordowe 56 000 sztuk. 

Marka HEAD konsekwentnie rozwijała się – pod czujnym okiem swojego założyciela – aż do roku 1969, kiedy to Head postanowił sprzedać ją firmie AMF za niebotyczną wówczas kwotę 16 milionów dolarów. Jej główne siedziby znajdują się obecnie w Austrii oraz w Holandii. 

Warto także zauważyć, iż w latach siedemdziesiątych XX wieku firma rozszerzyła swoją ofertę o sprzęt dla miłośników tenisa oraz pływania, a w 1987 roku wprowadziła na rynek obuwie dla lekkoatletów. Do jej najbardziej znanych ambasadorów – niebędących narciarzami – należą tenisiści: Novak Djokovic, Tomas Berdych oraz Maria Szarapowa, a także snowboardziści: Tom Klocker, a także Mathias Wessenbacher.

Ocena
4.6 (głosów: 5)
Podziel się
Przeczytaj także
˄

Ta strona używa cookie. Dowiedz się więcej o celu używania i zmianie ustawień cookie w przeglądarce.
Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.

Nagłówek

Pola oznaczone gwiazdką są wymagane.

zamknij