Julbo
- Blog w SnowShop.pl
- Historia
- Julbo
Francuska, niezależna firma, która od 130 lat produkuje najwyższej jakości soczewki i okulary, a także gogle i kaski.
Założona w 1888 r. we francuskich Alpach do dziś utrzymuje 100% kapitału w rękach rodziny założyciela, Jules’a Bauda. Marka jest rozpoznawana na całym świecie, jej produkty dostępne są w 55 krajach, spełniają normy europejskie, australijskie i amerykańskie. Julbo od początku rozwija własne technologie – innowacyjność była główną ideą towarzyszącą jej powstaniu.
Pierwsze okulary Cristalliers powstały z myślą o poszukiwaczach kryształów w dolinie Chamonix. I one wytyczyły kierunek ochrony przeciwsłonecznej w górach.
W latach 50., kiedy rozpoczął się boom na zdobywanie najwyższych szczytów, i alpejskich i himalajskich, firma wypuściła na rynek tzw. okulary lodowcowe Vermont. To była prawdziwa rewolucja! Model szybko stal się kultowy, wręcz kolekcjonerski, a Julbo zyskało rozpoznawalność na całym świecie. Klasyczne, okrągłe szkła otoczone skórzanymi osłonkami, chroniące oko przed mroźnym wiatrem i mocnym słońcem, podbiły serca nie tylko alpinistów, ale też aktorów i popularnych muzyków. Każdy kolejny model wprowadzał w obieg nowe technologiczne rozwiązania.
Firma od początku współpracowała z najlepszymi sportowcami i doradcami technicznymi. W latach 70. wprowadziła do sprzedaży modele nazywające się tak, jak najwyższe ziemskie szczyty: Everest, Makalu, Annapurna, ale oprócz nazwy coś jeszcze łączyło je z tymi ośmiotysięcznikami – każdy z nich został przetestowany przez głównego technika firmy, Yannicka Seigneura, w warunkach temperaturowych i oświetleniowych panujących na tych ekstremalnych wysokościach. Okulary Julbo też zdobywały te szczyty! W latach 80. firma aktywnie wspierała rozkręcający się wyścig wysokogórski, włączyła się w niego. Współpracujący z Julbo Éric Escofii zdobył trzy ośmiotysięczniki w Himalajach w czasie krótszym niż trzy tygodnie, a alpinista Patrick Gabarrou w ciągi trzech dni pokonał siedem północnych ścian w masywie Mont Blanc. Do zespołu dołączył również Christoph Lafaille, uznawany za jednego z najwybitniejszych francuskich himalaistów.
Ugruntowując w ten sposób swą pozycję jako marka specjalizująca się w ochronie przeciwsłonecznej w ekstremalnych, górskich warunkach, firma skierowała swoją uwagę również na inne gałęzie sportu. W 1998 firma podjęła współpracę z jednym z najbardziej utalentowanych żeglarzy, Franckiem Cammasem. Efektem tej współpracy stała się linia okularów przeznaczonych do uprawiania sportów wodnych Nautica. Żeglarstwo, windsurfing i sporty motorowodne wymagały oczywiście nowych technologii, czyli kolejnych innowacyjnych rozwiązań. Równolegle skupiono się na zupełnie innej grupie odbiorców – na dzieciach. Wrażliwe oko dziecka potrzebuje specjalnej ochrony – któż, jak nie Julbo, miałby podjąć to wyzwanie?
Lata 2000 to czas masowego uprawiania wszystkich rodzajów sportu, eksplorowania każdego żywiołu. Firma właściwie odczytuje trendy i wychodzi naprzeciw nowym potrzebom. Ma w swojej ofercie soczewki i okulary dla biegaczy, także biegaczy górskich, kolarzy, kolarzy górskich, biathlonistów, wędrujących po szlakach, uprawiających sporty wodne, i oczywiście dla alpinistów i himalaistów. W jej portfolio pojawiły się również okulary korekcyjne, dla mężczyzn, kobiet i dzieci. Tu ogromną rolę odegrał program RX Trem, uhonorowany nagrodą Silmo Gold, którym Julbo zrewolucjonizował świat okularów przeciwsłonecznych. Firma wzmocniła swą ofertę o wiele coraz bardziej zaawansowanych technologicznie soczewek, jak Zebra, Zebra Light, Octopus, Cameleon, Falcon.
Oprócz okularów Julbo produkuje także gogle wyposażone w najnowsze, polikarbonowe soczewki, pokryte warstwami chroniącymi oko narciarza przed promieniowaniem UV, ostrym, odbijającym się słońcem, mrozem i wiatrem, zapewniającym świetną widoczność w każdych warunkach oświetleniowych. Oprócz gogli także kaski, niektóre z zamontowanymi na stałe goglami. Wszystkie produkty zachwycają najwyższą jakością i precyzją wykonania każdego elementu, zastosowanymi technologiami i wyrafinowanym wzornictwem. Jej znak rozpoznawczy to jakość soczewek i nowoczesny styl, jej główna cecha, to wszechstronność. Julbo emanuje autentyczną sportową pasją, umiłowaniem przygody i wolności, widać, że trzyma rękę na pulsie w czasie dynamicznych zmian.
Przeczytaj także
-
Kaski narciarskie z szybą zyskują coraz więcej zwolenników. Kto powinien je wybrać?
-
Kaski narciarskie – jak wybrać model dostosowany do Twoich potrzeb?
Wybierz właściwy kask narciarski i nie martw się o swoje bezpieczeństwo na stoku